• OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,34%38 068,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,44
  • OMX Baltic−0,41%260,93
  • OMX Riga−0,72%885,98
  • OMX Tallinn−0,07%1 684,45
  • OMX Vilnius0,22%1 004,61
  • S&P 5000,25%5 732,93
  • DOW 300,2%42 208,22
  • Nasdaq 0,56%18 074,52
  • FTSE 1000,28%8 282,76
  • Nikkei 2250,34%38 068,22
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,89
  • GBP/EUR0,00%1,2
  • EUR/RUB0,00%103,44
  • 19.05.15, 12:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Leedo viib oma parvlaevad Saksamaale

Saaremaa ja mandri vahet hakkavad tänavu sügisest sõitma vanad parvlaevad, sest uued viiakse Saksamaale.
  • Saaremaa ja mandri vahet hakkavad tänavu sügisest sõitma vanad parvlaevad, sest uued viiakse Saksamaale. Foto: Veiko Tõkman
Varem spekuleeritud uudis sai täna tõepõhja alla, kui selgus, et Vjatšeslav Leedole kuuluva Saaremaa Laevakompanii parvlaevad Saaremaa, Muhumaa ja Hiiumaa hakkavad sõitma Saksamaal. Eestisse jäävad vanad laevad, kirjutab Meie Maa.
Möödunud reedel toimus Saksamaal selleteemaline pressikonverents, kus öeldi ametlikult välja, et parvlaevad Saaremaa ja Muhumaa siirduvad tänavu sügisest Põhja-Saksamaale Elbe jõele ning järgmise aasta oktoobrist järgneb neile ka parvlaev Hiiumaa. Hiiumaad ei saa tänavu Saksamaale viia, kuna riigiga 2006. aastal sõlmitud operaatorilepinguga on paika pandud, et Rohuküla-Heltermaa liinil peab sõitma vähemalt üks uus laev.
Saksa meedia sõnul leevendab Brunsbütteli ja Cuxhaveni vahel avatav liin oluliselt kahe liidumaa, Schleswig-Holsteini ja Alam-Saksimaa vahelisi transpordiprobleeme, sest Hamburgi lähistele rajatud Elbe tunnel ei suuda tipptundide ülekoormuse tõttu kogu liiklusvoo teenindamisega hakkama saada.
Saaremaa ja Muhumaa asemel peaksid Leedo ning riigi vahelise lepingu lõppemiseni ehk siis 2016. aasta septembri lõpuni jääma Väinamerele sõitma vanad laevad, 1971. aastal ehitatud Regula ja 1989. aastal ehitatud Ionas. 1. oktoobrist 2016 peaksid aga Regulalt ja Ionaselt teatepulga üle võtma juba riigile kuuluva ASi Tallinna Sadam tellitud uued, Poolas ja Türgis ehitatavad parvlaevad.
Saaremaa Laevakompanii keeldub seda infot senini kommenteerimast. Meie Maale keeldus kommentaare andmast ka laevade suuromanik Olav Miil, kellelt Saaremaa Laevakompanii laevu rendib, öeldes, et kommenteerimise õigus on vaid SLK-l.
Loe pikemalt Meie Maast.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.09.24, 07:00
Tule meeskonnaga gastronoomiareisile Itaaliasse restoranis Bacio!
Itaalia toitude restoran Bacio annab võimaluse üllatada oma meeskonda suurepäraste roogadega. Restorani ruumipaigutus pakub rohkelt võimalusi, et kujundada oma firmapidu meeldejäävaks sündmuseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele